Écht te weten komen wat er speelt

Kom je met een medewerkers- of klanttevredenheidsonderzoek écht te weten wat je moet weten om jouw organisatie naar een hoger plan te brengen? Om knelpunten op te lossen en verbeteringen door te voeren. Of blijft het bij een algemeen beeld over leiderschap, vitaliteit, tevredenheid en loyaliteit? Het moet natuurlijk het eerste zijn.

Lees verder

Ieder MTO of KTO zal bepaalde basisonderdelen bevatten. Zijn medewerkers tevreden met de leiderschapsstijl? Ervaren ze werkdruk of werkstress en zijn ze betrokken bij de organisatie? Welk tevredenheidscijfer geven klanten de organisatie? En zouden ze je aanbevelen bij anderen? Zeker interessant en belangrijk om te weten, maar is het ook genoeg om de juiste verbeteringen door te voeren?

Specifieke vragen

Ik denk het niet. Om echt de juiste dingen te kunnen doen, moet je naast deze algemene vragen nog specifiekere vragen stellen, gericht op jouw organisatie en daarbinnen soms ook op bepaalde groepen. Het kan namelijk heel waardevol zijn om te weten wat er binnen verschillende afdelingen of locaties speelt. Daarmee haal je concrete aandachtspunten én leerzame best practices boven waar je echt wat mee kan.  

Hetzelfde geldt voor een KTO. Je wilt de vragen kunnen stellen die specifiek ingaan op de customer journey die de klant bij jouw organisatie doorloopt. Voor een administratiekantoor is dat bijvoorbeeld heel anders dan voor een aannemersbedrijf.

Een goed onderzoek brengt iets teweeg

Een goed onderzoek brengt ook meteen iets teweeg, namelijk betrokkenheid en verbinding. Doordat je medewerkers/klanten om hun mening vraagt en daarbij oprechte interesse toont in wat er specifiek in hun werk/opdracht speelt, zien ze dat je echt wilt verbeteren. Daar dragen ze graag aan bij.  

Kan dit bij jouw MTO/KTO?

Check dus altijd of het bij een MTO of KTO mogelijk is om deze af te stemmen op wat jij specifiek wilt weten van jouw medewerkers en klanten. Je kunt dan veel beter inzoomen op de situatie in jouw organisatie. Zo wordt het pas écht duidelijk aan welke knoppen je kunt draaien om verbeteringen door te voeren en creëer je meteen draagvlak.  

De LEV Medewerker Monitor en LEV Klant Monitor bieden deze mogelijkheid. Meer weten? Neem gerust eens contact met me op. 

Referenties

Ervaring van de klanten

Op de hoogte

Mis niks van alle nieuwe ontwikkelingen en aankomende evenementen

Nieuwsbrief

Wij informeren je graag over de laatste ontwikkelingen van LEV. Indien je in de toekomst onze nieuwsbrief wenst te ontvangen dan kun je hier onder je aanmelden.

Invullen van je bedrijfsnaam is verplicht
Invullen van je voornaam is verplicht
Invullen van je achternaam is verplicht
Geldig e-mail adres is verplicht

Laatste nieuws

16-08-2023


16-08-2023